De afgelopen jaren is het eens zo duidelijk geworden: online zichtbaarheid is een belangrijk onderdeel van een moderne onderneming. Als je de mogelijkheden van het wereldwijde web niet benut, bereikt je onderneming niet haar volle potentieel. Zet deze vier stappen naar optimale online zichtbaarheid.

1. Een professionele website

Wist je dat 20% van de Belgische bedrijven geen website heeft? Dat zijn zo’n 215.000 ondernemingen. Onvoorstelbaar eigenlijk. Hopelijk heb jij er wel eentje voor jouw bedrijf. Maar is het dan wel een goede website?

Je bedrijfswebsite is het digitale uithangbord van je onderneming. Zorg er dus voor dat de website gebruiksvriendelijk is en mooi oogt (ook de mobiele versie!). En vergeet het juridische luik niet natuurlijk.

2. Zoekmachineoptimalisatie

Een mooie website hebben is één ding, zonder zoekmachineoptimalisatie heb je daar niet veel aan. Zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd (van het Engelse Search Engine Optimization), is cruciaal voor je website.

Er bestaan miljoenen websites op het wereldwijde web en de meeste zitten ook in de zoekmachines. Met SEO zorg je ervoor dat je potentiële klant jouw website tussen de zoekresultaten krijgt.

Ben je niet zeker of je website helemaal juridisch in orde en geoptimaliseerd is? Contacteer ons gerust voor een complete website analyse.

3. Sociale media

Een geoptimaliseerde website is een grote stap in de richting naar online zichtbaarheid, maar sociale media zijn het (niet zo) geheime wapen.

Kies één kanaal om je op te focussen: dat waar je doelgroep het meest vertegenwoordigd is. Je kan je berichten voor dit kanaal ook posten op één of een paar andere kanalen. Lees zeker onze blogs over sociale media:
Hoe sociale media gebruiken voor je bedrijf? Vijf tips
Social media marketing: waarom je dit niet mag verwaarlozen

4. Content marketing

Nu je een website en sociale media hebt, is het natuurlijk de bedoeling om deze zo optimaal mogelijk in te zetten. En dat doe je met content marketing.

Blogs, nieuwsbrieven, video’s, podcasts, gratis downloads, e-books… De mogelijkheden zijn eindeloos.

Door content marketing doelgericht en consistent te gebruiken, kan je op een organische manier…
• …een geïnteresseerd publiek aantrekken.
• …je publiek warm houden.
• …jouw expert status tonen en verhogen.
• …interessante klanten en samenwerkingen aantrekken.
• …besparen op betaalde marketing strategieën.

Heb je al werk gemaakt van een content strategie, maar lukt het je niet om deze te implementeren? Schakel FAS in voor de uitvoerende werkzaamheden. Contacteer ons gerust voor meer informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *